Köpevillkor 


Samtliga produkter som säljs på gefleco.se är möbler som har återbrukats och säljs i befintligt skick. Vi går alltid igenom våra möbler och ser till så att dom är hela, rena och fungerande. Att komma ihåg är att möblerna är begagnade och kan i följd med detta ha brister. Du ska kunna förvänta dig ett visst skick på varan utifrån pris. Vi säljer inte möbler som har större defekter så som trasigt tyg eller felaktig elektronik. 


Om du önskar komplettera ditt köp av begagnade möbler med helt nya kvalitetsmöbler kan vi självklart ordna detta. Vi har möjlighet att köpa in nya möbler på beställning från samarbetspartners. 
 

Allmänt

Priser
 


Vi vänder oss främst till företagskunder vilket gör att alla våra priser anges och presenteras exklusive moms. Alla priser presenteras i svenska kronor (SEK). 

I kundvagnen ser du det totala beloppet inklusive momsavgiften. 

Självklart är du som privatperson välkommen att handla hos oss! 

 

Betalning
 


Vid beställning av varor via vår webbshop hanteras betalning via faktura. Viktigt att du skriver in din korrekta e-postadress när du lägger din order för mottagande av faktura. Betalningsvillkoren är alltid 20 dagar från beställning. 

Skulle du besöka oss på Lötängsgatan 14 i Gävle kan du välja mellan betalningsmetoderna faktura eller Swish. 

Vi ta inte emot kontokort eller kontanter. 

 

Försäljning till minderåriga
 


Vi godkänner inga köp till minderåriga under 18 år.

 

Ångerrätt 
 


Hos oss har du som handlar som privatperson alltid 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen. För att åberopa din ångerrätt måste varan vara i oförändrat skick som när du köpte varan. Ångerrätten gäller inte om du har special- eller måttbeställt nya produkter.

 

Retur av varan bekostas på egen hand oavsett om du lämnar tillbaka varan till oss, eller om du tar hjälp från vår duktiga personal. 

Distansavtalslagen gäller ej produkter som köpts eller hämtats på plats hos oss. 

Företagskunder har ingen ångerrätt. 


Innan du kan returnera din vara måste du ta kontakt med oss. Vi kommer då ge dig instrukturer gällande när du kan returnera varan och vart. Varan måste vara i samma skick som när du köpte den och förpackas väl. Skulle varan inte vara i samma skick har vi rätt till prisavdrag. 

Transportskador vid retur pågrund av bristande emballering debiteras dig som kund. 

Retur
 

Garanti & reklamation 
 


Vi erbjuder ingen garanti på våra begagnade möbler. Vi kontrollerar alltid våra varor för fel och brister innan försäljning i största möjliga utsträckning. Om varan har eventuella brister framgår det i produktbeskrivningen. Normalslitage räknas inte som en brist då varorna är begagnade och har används innan dig.  

Skulle det mot förmodan vara fel på din vara som inte presenterats av säljaren har du rätt att göra en reklamation. Kontakt oss så snart felet upptäckts.

 

Reklamation gäller inte där fel uppstår efter att vara är köpts.